Saturday 12 January 2013

BENTUK TUBUH WANITA

Assalammualaikum..

Adakah anda tahu, jenis bentuk tubuh anda? Secara asasnya bentuk tubuh wanita dikategorikan kepada empat jenis iaitu bentuk EPAL, PIR, JAM PASIR dan PERSEGI
Namun ada juga yang mengkategorikan bentuk tubuh wanita kepada enam hingga dua belas jenis. LOLLIPOP, CORNET, GOBLET, SKITTLE, CELLO, COLUMN, BELL, VASE .





Bentuk Epal

Wanita yang memiliki tubuh seperti bentuk epal memiliki bentuk tubuh yang besar pada bahagian atas namun kecil pada bahagian peha. Anda memiliki bahu dan bidang yang lebih luas dari ukuran bahu biasa.

Bentuk Pir

Wanita yang memiliki tubuh bentuk PIR biasanya mempunyai bahagian atas yang lebih kecil berbanding bahagian bawah. Bahagian yang cenderung melebar adalah peha dan pinggul.

Bentuk Jam Pasir

Lazimnya ini adalah bentuk tubuh yang sangat diingini dan ideal bagi wanita. Wanita dengan bentuk tubuh seperti ini mempunyai perut dan pinggang yang lebih kecil dan ramping berbanding bahagian atas dan pinggul.

Bentuk Persegi

Biasanya wanita dalam kategori ini memiliki tubuh yang kurus dan tidak mempunyai lekukan. Perut yang kempis juga pinggul yang kecil.


Walaubagaimana sekali pun bentuk tubuh anda, tiada halangan untuk anda menyarung korset Premium Beautiful ke tubuh kerana ia direka khas untuk muat dan sepadan dengan apa jua bentuk tubuh. 


PREMIUM BEAUTIFUL CORSET


No comments:

Post a Comment